Waar ben ik allemaal mee bezig?

 

Even een round-up van waar ik allemaal mee bezig ben..

Korte inhoudstafel:

  1. RestoBoost: mijn allernieuwste online project!
  2. Buyss: what’s new?
  3. Huis gekocht: hooray!
  4. Mex United: what’s new?
  5. Toekomstperspectieven

1. RestoBoost

RestoBoost - Online marketing voor restaurants logo

Via RestoBoost help ik eigenaars van restaurants om beter te scoren online. De bedoeling is om de website te lanceren begin juli (of eerder).

Fun part:

  • Hiermee bouw ik eindelijk aan een “in te vullen” bedrijf
    Verschillende diensten waarbij ik al een team heb samengesteld die kan instaan voor elk onderdeel (social, SEO/SEA, nieuwsbrief, grafisch, bouwen van websites etc.)
  • Volledige project zelf uitgewerkt
    Alles wat je tot nu toe ziet heb ik zelf gedaan, in de toekomst ga ik meer outsourcen, maar ik wou nu zeker eerst alle stappen van de opstart zelf uitbouwen. Je moet namelijk het proces eerst snappen vooraleer je het kan uitbesteden.
  • Vraag/aanbod verhaal
    Tot op heden heb ik weinig concurrentie (afgezien van de meer algemene agencies en dergelijke), maar komt er wel énorm veel vraag van restaurants.
  • Strategie uitgekiend
    Ik heb een redelijk uitgekiende funnel bedacht om de zaak deftig van de grond te krijgen. Er zijn 2 mogelijke pistes die volledig passen binnen mijn filosofie om mijn  ultieme droom te bereiken. Helaas kan ik de 2 strategieën hier niet openbaar zetten 🙂 #sorrynotsorry
  • Perfect experiment
    Ik kan eindelijk een 15-tal growth hacks gaan toepassen die ik het voorbije jaar geleerd heb.
    Ik kan eindelijk de Jab, Jab, Jab, Right hook methode van Gary Vaynerchuk gaan toepassen. 51% geven en 49% nemen.
    Ik kan eindelijk degelijke online marketing experimenten toevoegen voor een brede waaier aan klanten.
    Ik kan eindelijk terug 1 à 2u meer slapen per nacht :’)

Less fun part:

  • Eeuwige twijfel
    Ik veronderstel dat elke ondernemer dat heeft, ongeacht hoeveel kapitaal je bezit om te experimenteren. Je blijft twijfelen aan zoveel zaken: heb ik het juiste aanbod? Kies ik de juiste doelgroep? Hoe benader ik een doelgroep die 24/7 bezig is (horeca)? Gaat er voldoende vraag zijn? Hoe kan ik mijn team zo goed mogelijk betrekken bij het bedrijf? Etc.Ik blijf erbij: screw it, let’s do it. Gewoon gaan en dan pas ik mij wel aan.
  • Mensen zien enkel maar het topje van de ijsberg
    Ik wist dat wel al van eerdere experimenten, maar wil het nog maar eens meegeven. Mensen zien té vaak de mooie kant van het verhaal, niet de vele uren werk die erachter schuilgaan. De honderden aanpassingen aan een rapport alvorens het volledig uw goesting is etc.Slapeloze nachten, met je gedachten elders zitten tijdens veel gesprekken met familie, vrienden, collega’s etc. en het ergste is dat je dat beseft, maar daar niks kan aan doen. Het is part of the journey, I guess. Maar: ik zou niet zonder kunnen :-).
  • Besef dat er nog zoveel andere zaken zijn waaraan je wil werken
    Naast dat je ergens fulltime je tijd insteekt, besef je ook dat er nog zoveel andere zaken zijn die je wil doen. Je moet zodanig selectief te werk gaan en hopen dat je de juiste volgorde volgt om je ultieme doel te bereiken.Gaandeweg blijven experimenten toevoegen en niet vastroesten.. moet lukken.

2. Buyss Media

Met Buyss blijf ik p een brede waaier aan online projecten uitvoeren. Enkele zaken die nu klaar zijn of waar ik nog mee bezig ben:

  • Quinta O Ninho
    Een erg leuk koppel uit Antwerpen die een Bed & Breakfast gestart is in Portugal. Voor hen bouwde ik de website Ninho.be, waar mensen gemakkelijk foto’s konden vinden, activiteiten en uiteraard contact opnemen.Graag eens op reis naar Portugal? Ik zal je in juli een verslagje kunnen geven, want eind juni vertrekken wij naar ginder!
  • Time To Switch
    Provocatieve coaching.. provoca wat? Ja, ik begreep er ook eerst niks van. Tim Vanmarcke biedt via TimeToSwitch een divers aanbod aan van coaching, opleidingen en training op maat. Naast hulp met online marketing zijn Tim en ik voor elkaar ook eens een klankbord.. want hoe kan dat ook anders als je klant een provocatieve coach is. Bij TimeToSwitch experimenteren we nu met één specifieke growth hack die nu al zijn vruchten blijkt af te werpen.

Andere zaken mag ik door de klanten zelf helaas nog niet veel over zeggen. Excusi.

3. Let’s play house..

…you’ll be the door and I’ll shut you! Of zo ging dat toch op Jim TV als ik me goed herinner.

Samen met Ms. Sharon woon ik binnen enkele maanden in ons eigen huis in Kortrijk.

Ze gaat wilde tijden tegemoet en zal mijn karakter moeten trotseren. Hierop kan ik niet veel meer zeggen dan onze leerkracht Frans vroeger: Bonne chance ma petite!

Het enige dat mij wat stoort met dat huizengedoe is die papierwinkel. Leningen, contracten, akkoorden blablabla. Crap, maar het moet gebeuren.

 

4. What’s up bij Mex United?

Bij Mex United ben ik voorlopig nog enorm veel bezig met commerciële inspiratie, waarbij we lokale handelszaken helpen nadenken over de toekomst van retailers en hoe ze daarop kunnen inspelen.

Ik zit daardoor nu ook veel in Antwerpen en ondanks de vele files: I still love it :). Gelukkig woon ik binnenkort in Kortrijk.. da’s toch een beetje het Antwerpen van West-Vlaanderen dus daarmee kan ik wel leven.

 

5. What’s next?

Ik moet dringend meer tijd spenderen aan mijn blog. Soms ga ik gewoon te intens “all-in” op projecten dat ik vergeet tijd vrij te maken om te schrijven. Ik wil dat echt meer gaan doen.. en bij deze is dat dan ook mijn goed voornemen voor de komende weken/maanden/jaren.

Daarnaast komen er nog meer online experimenten. Ik zit met een aantal ideeën en ben nu met een aantal mensen aan het aftoetsen waar ik eerst m’n focus zal leggen. Ik ben nu vooral op zoek om via growth hacking zaken in een stroomversnelling te krijgen, zo kan ik in minder tijd meer bereiken. Werkt niet voor alle projecten, dus kies ik nu net dié projecten eruit waarbij de kans op slagen het hoogst is.

Tot de volgende!

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.